A Bizalom kialakítása

Az, hogy például szemüvegeket árulunk, csak egy körülmény!

Ugorjunk át a pulton és legyünk saját magunk vásárlója. Túlkínálat és árubőség van. Tehát, azt tekintsük fő feladatnak,hogy a vevő vissza akarjon térni hozzánk. Mivel a vásárlóinkat,vevőinket helyezzük előtérbe,ezért a legfontosabb hely az Eladótér
( ..vizsgáló,műhely…)!

Eladás: termékközpontú, az eladó érdeke.
Értékesítés: személyközpontú, a vevő szükségeinek, igényeinek feltárása és ezekre megoldás kínálása.
Az Eladótér fontossága: minél jobban hozzásegítjük az embereket, ahhoz amire vágynak, kívánnak, annál jobb eladók, értékesítők vagyunk.

Akkor lehetünk igazán sikeresek az eladási tevékenységünk során,ha pontosan ismerjük a célcsoportunk felénk támasztott elvárásait, vásárlási szokásait,és az értékesítési folyamatainkat ennek megfelelően alakítjuk ki. A kommunikáció különösen fontos az ügyfél-orientált munkákkal kapcsolatban. Hiszen sosem a konkrét terméket vagy szolgáltatást vásároljuk meg,hanem az érzést, amelyet az ember ,elad’ nekünk! Jó közérzetet, udvariasságot, biztonságérzetet, feltétlenül kellemes környezetet, netán humort, kedvességet, odafigyelést, érdeklődést, szaktudást, oldott hangulatot szeretünk venni, elsősorban ezért járunk vissza valahova, és ami még fontosabb: ezek hiányában rendszerint többé nem tesszük be a lábunkat egy adott helyre! A ,hatalmat’ -és ezáltal több profitot- az a tudás jelenti, ahogyan kapcsolatot teremtünk a vevőinkkel, vásárlóinkkal!